عهدجانان

عاشقانه هایم برای امام زمان (عج)

عهدجانان

عاشقانه هایم برای امام زمان (عج)

به دعایم آمین نمی گویید؟

آنان که محبت و اطاعتشان بر من واجب شده، که بهترین راهنمایند به سوی پروردگارم، مرا آموخته اند: هرگاه بمیرم در حالیکه شما را نشناخته باشم،به مرگ جاهلیت مرده ام.1

به من آموخته اند در زمانی که چشمانم از دیدار شما محروم است،این گونه دعا بخوانم:

خدایا ! خودت را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی، پیامبرت را نخواهم شناخت. بار خدایا ! رسولت را به من بشناسان که اگر رسولت را به من نشناسانی، حجتت را نخواهم شناخت. بار خدایا! حجتت را به من بشناسان که اگر حجتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه خواهم شد.2

به من آموخته اند: هرکس خود را بشناسد، پس پروردگارش را خواهد شناخت.3

ای از من به من اولی تر! ای از پدر ومادرم بر من مهربانتر!

به دعایم آمین نمی گویید؟ که خود را بشناسم تا شاید خدایم خود را به من بشناساند،تا شاید پیامبرش را بر من بشناساند ، تا شاید شما را به من بشناساند،تا شاید شیعه ی شما شوم -آنگونه که می پسندید،- تا شاید دیگر این چنین ظالم نباشم در حق شما و در حق خودم و در حق همه.

به دعایم آمین نمی گویید؟ که خود را بشناسم تا شاید...

ای والاترین جلوه ی مهر پروردگارم!

راضی می شوید از دین خودگمراه شوم؟راضی می شوید به مرگ جاهلیت بمیرم؟به دعایم آمین نمی گویید؟


_____________________________________________________________________________

1-حضرت محمد(ص)فرمودند:من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه. الغدیر ج 10 ص 359 به بعد به نقل از بزرگان اهل سنت.این روایت در کافی ج 1 ص 371 از امام صادق (ع) نیز روایت شده است.

2-امام صادق (ع) فرمودند:در زمان غیبت این دعا را بخوانید،اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک،اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک،اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی. مکیال المکارم ج 2 ص 258.

3-حضرت محمد (ص) فرمودند:من عرف نفسه فقد عرف ربه. بحارالانوار ج2 ص 32.این روایت در غررالحکم از امام علی (ع) نیز روایت شده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
منتظر پنج‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 10:25 ق.ظ http://www.sotodeh.blogfa.com

سلام بر مهدی فاطمه..سلام به دوست منتظر عزیزم..این مطلب آدمی را به تفکر و تامل وا میداره و بیشتر تو خودش فرو میره اینکه ما چه قدر از خودمون دوریم ...اینقدر عقبیم که حتی به عمق وجودیمان به عنوان اشرف مخلوقات پی نبردیم..با اینکه همه میدونیم ..من عرف نفسه فقد عرف ربه...راستی دوست عزیز من یه عذرخواهی و یه تشکر به شما بدهکارم البته غیر مستقیم توسط یک دوست این کارو کردم ..به هر حال منو ببخشید ..التماس دعا..یا حق

منتظرالمهدی جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 03:25 ق.ظ http://imamalmahdi.persianblog.com

بسم رب المهدی ارواحنا فداه
عزیز منتظر سلام... سلام به دل پاک و نورانیت ... سلام به قلم شریفت... چه دل نوشته زیبا و دل نشینی؟! ... عزیزی میگفت حدیث داریم حضرت صاحب ارواحنا فداه فرموده اند: من روزی صد بار برای شما دعا میکنم... البته ایشون ذکر نکردند که این حدیث از کدوم بزرگوار هست ولی در صحت و سقمش من هیچ شکی ندارم که اگه دعای آن بزرگوار نبود الان حتی یک منتظر هم نمیشد پیدا کرد... اگر دعای آن نازنین نبود دنیا از شیعه خالی بود... اگر دعای اون پدر مهربان نبود از من و از شما و خیلیای دیگه توی این دنیا اصلا اثری باقی نمونده بود... اون دلدار دلها.... اون اولاترین از ما به ما... آمین دعای قشنگت رو گفته...حتی قبل از اینکه رو کاغذ بیاریش... حتی قبل از اینکه به زبون بیاریش... حتی قبل از اینکه به دلت جاری بشه...
مهدی فاطمه سلام الله پشت و پناهت ........و یاحق

فائزه یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:51 ب.ظ http://www.aftabtarin.persianblog.com

گلای م نه از ستاره بلکه از آسمان بلند و دست کوتاه است.......آمین

مرکز فرهنگی شهید آوینی یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 08:18 ب.ظ http://avini222persianblog.com

تا کی به تمنای وصال تو یگانه اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه ----- درصورت تمایل لینک بدهیم - منتظر تماس و حضور سبز شما هستیم

مریم*** یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 10:49 ب.ظ

خدایا از این که به من فرصت اشنایی دادی از تو ممنونم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد